۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۲۱:۲۱

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خبرداد؛

دانشگاه ها ۳۰درصد فعالیت خود را به سمت مهارت آموزی هدایت کنند

دانشگاه ها ۳۰درصد فعالیت خود را به سمت مهارت آموزی هدایت کنند

تبریز- رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه ها مکلف هستند ۳۰ درصد فعالیت های خود را به سمت مهارت آموزی هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا منادی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان آذربایجان شرقی گفت: ایران جایگاه خوبی در حوزه علم و دانش دارد، به صورتی که رتبه ۱۴ یا ۱۵ را در جایگاه علم داریم.

منادی از پیشرفت ایران در ۳۰ سال اخیر به اندازه ۳۰۰ سال خبر داد و گفت: موفقیت‌های علمی به برکت زحمات دانشمندان ایران زمین به دست آمده است.

منادی در مورد لزوم مهارت آموزی به جوانان اظهار داشت: مهارت، نزدیک ترین مسیر برای یک جوان است که به پول دست پیدا کند و معیشت خود را تأمین کند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها مکلف هستند که ۳۰ درصد فعالیت‌های خود را به سمت مهارت آموزی هدایت کنند که این امر تا ۱۴ با ۱۵ درصد اجرا شده است، آموزش و پرورش نیز مکلف به ۵۰ درصد مهارت آموزی به دانش آموزان است.

منادی گفت: در کمیسیون آموزش تحقیق و فناوری، یکی از کارهای مهمی که انجام شده است رتبه بندی معلمان بوده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مورد آموزش مهارتی اظهار داشت: اولین نهادی که امروزه باید ماهر شود، خانواده است.

منادی در این خصوص ادامه داد: شهردار تبریز اعلام کرده است که می‌خواهد شهر هوشمند ایجاد کند، شهر هوشمند توسط نیروی انسانی ساخته می‌شود نیروی انسانی نیز باید توسط دانشگاه علمی کاربردی و دیگر دانشگاه‌ها تربیت شود.

کد خبر 5543893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha